Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Στη μνήμη του Νίκου Καζαντζάκη....


Σαν σήμερα, το 1957, πέθανε ο Νίκος Καζαντάκης στη Γερμανία.
Έχει τον τίτλο του πιο πολύ μεταφρασμένου Έλληνα συγγραφέα και φιλόσοφου του 20ου αιώνα. Έγινε παγκοσμίως γνωστός από την ταινία Zorba, the Greek η οποία είναι και βασισμένη σε βιβλίο του Καζαντάκη.

Γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου toy 1883, στο Ηράκλειο Κρήτης (γιατί όλοι οι σπουδαίοι από εκεί καταγόμαστε :P).
Σπούδασε νομική στην Αθήνα κι αργότερα πήγε στο Παρίσι και σπούδασε φιλοσοφία.

Είχε αριστερές αντιλήψεις και θαύμαζε τον Λένιν. Το 1945 έγινε ηγητής ενός μη κομμουνιστικού αριστερού κόμματος και εκλέχθηκε αλλά παραιτήθηκε τον επόμενο χρόνο.

Το 1957, έχασε το Νόμπελ από τον Albert Camus, κι ο δεύτερος δήλωσε ότι ο Καζαντζάκης άξιζε το βραβείο εκατό φορές περισσότερο.

Πέθανε από λευχαιμία στη Γερμανία, όμως το τάφος του βρίσκεται στη γενέτειρά του, το Ηράκλειο. Δεν θάφτηκε σε νεκροταφείο παρά στο περίχωρα της πόλης καθώς δεν το επέτρεψε η ορθόδοξη εκκλησία. Στον τάφο του, γράφτηκε η παγκοσμίως γνωστή φράση "Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβάμαι τίποτα. Είμαι λέφτερος".

6 σχόλια:

Flonsavardu είπε...

ο καζαντζάκης έχει τον πιο ωραίο τάφο που έχω δει ποτέ στη ζωή μου- και επειδή λατρεύω την ησυχία των νεκροταφείων, believe me έχω δει πολλά και στην ελλάδα, και στο εξωτερικό.

λίγο μακάβριο αυτό τώρα, αλλά αφού έχει τι να πει κανείς. :)

MaHaHoU είπε...

WE LIKE Καζαντζακη! Yes we do...Έχω φωτο απο κει...

Loud Melody είπε...

Flonsavadu: Κριτική και σε τάφους ε; Γαμάτο! Ντάξει καλός είναι ο τάφος...

MaHaHoU: We like indeed!

Μια φίλη μου είχε πάει Κρήτη κάποια στιγμή και μου λέει "Πήγαμε και στον τάφο του Καζαντζίδη" :P και της λέω "Αυτό είναι αδύνατο γιατί ο Καζαντζίδης ζει" :P (Τότε ζούσε ακόμα)...

Ανώνυμος είπε...

τι σημαίνει μη αριστερό κομμουνιστικό κόμμα;

Loud Melody είπε...

Ρώτα αυτόν που το έγραψε στη Wikipedia... δεν είμαι πολιτικός αναλυτής

Loud Melody είπε...

Και ο ορισμός ήταν μη κομμουνιστικό αριστερό κόμμα...